Get Adobe Flash player

Képviselő-testületi ülés jegyzőkönyve - 2013. november 12.

Érsekcsanád Község Képviselő-testülete

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

28/2013.                                J e g y z ő k ö n y v

 

Készült:


Az ülés helye:

Érsekcsanád Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2013. november 12. napján tartottrendkívüli nyilvános üléséről.

Érsekcsanádi Polgármesteri Hivatal díszterme az Érsekcsanád, Dózsa György út 77. szám alatt.

Az ülés kezdetekor jelen vannak:

Felső Róbert polgármester, Veszteg Zsolt, Aranyos Dániel, Csák József, Horváth Ferenc, Kovács Attiláné, Takácsné Kellner Mária képviselők.

Tanácskozási joggal jelen van:

Juhász Péter jegyző

Balog Zsuzsanna pénzügyi vezető

Meghívottként jelen vannak:

Szabó Győző

Érdeklődő választópolgárok:

xxx

       

Jegyzőkönyvvezető: Geiger Zoltán

Felső Róbert: Köszöntök mindenkit mai ülésünkön. Megállapítom, hogy az ülés kezdetén 6 képviselő és a polgármester jelen van, ez összesen 7 fő, a képviselő–testület határozatképes. A rendkívüli nyilvános ülés napirendjével kapcsolatban kiegészítenivalóm nincs. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a rendkívüli nyilvános ülés napirendjét elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

282/2013.(XI.12.) Kt.sz. határozat

Rendkívüli nyilvános ülés napirendjének elfogadása

1. Ingatlan kijelölése kitermelt föld számára.

             Előadó: Felső Róbert polgármester 

2. Adórendeletek felülvizsgálata 2. forduló

             Előadó: Felső Róbert polgármester 

3. Székek beszerzése a díszterembe

             Előadó: Felső Róbert polgármester 

4. Színpad felújítása a Művelődési Házban.

             Előadó: Felső Róbert polgármester 

5. Egyebek.

1. napirendi pont

Ingatlan kijelölése kitermelt föld számára.

Felső Róbert: Felmerült az a kérdés a szennyvízberuházás kapcsán, hogy mit kezdjenek azzal a földdel, amit kitermelnek a munkálatok folyamán. Amikor ez a kérdés először felmerült, akkor még kisebb földmennyiségről volt szó. Akkor azt mondtam, hogy a Szabadidőparkban elfér a föld, mivel úgyis szándék, hogy az előbb-utóbb sík terület legyen a wc mögötti téren. Közben kiderült, hogy ez nem egy ilyen egyszerű eljárás. A kitermelt föld elhelyezésének nagyon komoly dokumentációja van és nagyon komoly szabályok vonatkoznak rá. Az Európai Uniós irányelvek kezelik azt, hogy ez a föld ilyenkor hulladéknak minősül. 30 cm fölött már nem lehet csak úgy elhelyezni földet. A kitermelt föld mennyisége egyébként megközelítheti a 3.000 m3-t. Kérdés, hogy kinek kell ezzel foglalkoznia? A közbeszerzési dokumentáció részét képező szerződés különböző pontjai foglalkoznak ezzel a kérdéssel. Három oldalon háromféle megoldást írtak le. Az egyikben azt írták, hogy a vállalkozó dolga. A másikon azt írták, a mi dolgunk, hogy kijelöljük a helyet. A harmadikon pedig már azt írják, hogy a magánszemélyekkel kössenek szerződést. Két dolgot kell mérlegelnünk. Az egyik kérdés, hogy van-e nekünk olyan helyünk, ahová földet kellene vinni. A vállalkozók tapasztalatból azt mondják, hogy ahol elkészül a beruházás és elkezd működni a szennyvízrendszer, a lakosok részéről megindul a régi szennyvízaknáknak a betemetése. Ebben az esetben viszont szükség lehet majd nagyobb mennyiségű földre. A Rózsadomb mellett a glóbusznál ott van az a gödör. Oda elkezdtek a lakosok hordani az építési törmeléktől kezdve a gumiig mindenféle szemetet. Itt jött a felvetés, hogy ezt a dolgot meg lehetne úgy oldani, hogy a föld oda lenne hordva, ezzel be lenne temetve az a gödör. A lehetőségekről kellene most beszélnünk.

Csák József: Addig a részig, ahol a fák elkezdődnek, addig lehet ezt a gödröt töltögetni. Viszont oda a földmennyiség fele sem fér el. Viszont van nekünk olyan önkormányzati utunk, ami rendkívül rossz állapotban van. Mi lenne, ha azt is megtöltenénk?

Juhász Péter: A vállalkozó helyet akar, ahová lebillenti a földet. Ők nem fognak nekünk dózerolni. Elkezdi lebillenteni nekünk az útra, akkor ott nem lehet közlekedni. Ahhoz, hogy ott közlekedni lehessen, azt a földet el kell túrni. Ki fogja ezt megtenni?

Csák József: Meg kellene kérdezni a gazdákat, hogy útjavítás címén be tudnak-e ebbe a munkába szállni.

Juhász Péter: Meg tudjuk kérdezni, de sok illúzióm nincs ezzel kapcsolatban.

Csák József: Amennyiben a Beni-tó mögötti területre viszik a földet, akkor ne oda tegyék, ahol a Glóbusz közelébe leborítottak törmelékeket, hanem a Drótosék felől kellene a bokrokat, cserjéket megritkítani és oda billenteni a földet.

Juhász Péter: Akkor a határozati javaslat a következő: 1. Érsekcsanád Község Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy határozott, hogy a Bajai agglomerációhoz tartozó települések szennyvízcsatornázása és szennyvíztisztítása tárgyú projekt (KEOP-1.2.0/2F/09-2010-0078 számú pályázat) kapcsán a beruházás kivitelezője, a Swietelsky Magyarország Kft. (1117 Budapest, Irinyi János u. 4-20.), - valamint alvállalkozója - a kivitelezés során kitermelt földet az alábbi önkormányzat tulajdonát képező ingatlanokon véglegesen elhelyezheti: 0331/3 és 0331/4 helyrajzi számú ingatlanok önkormányzat által kijelölt része. A hatósági engedélyek, illetve a szükséges dokumentációk beszerzése a kivitelező feladata.

Felső Róbert:Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslattal egyetért, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

283/2013.(XI.12.) Kt.sz. határozat

Ingatlan kijelölése kitermelt föld számára

1. Érsekcsanád Község Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy határozott, hogy a Bajai agglomerációhoz tartozó települések szennyvízcsatornázása és szennyvíztisztítása tárgyú projekt (KEOP-1.2.0/2F/09-2010-0078 számú pályázat) kapcsán a beruházás kivitelezője, a Swietelsky Magyarország Kft. (1117 Budapest, Irinyi János u. 4-20.), - valamint alvállalkozója - a kivitelezés során kitermelt földet az alábbi önkormányzat tulajdonát képező ingatlanokon véglegesen elhelyezheti.

0331/3 és 0331/4 helyrajzi számú ingatlanok önkormányzat által kijelölt része

A hatósági engedélyek, illetve a szükséges dokumentációk beszerzése a kivitelező feladata.

Felelős: polgármester

Határidő: folyamatos

2. napirendi pont

Adórendeletek felülvizsgálata 2. forduló.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert:A Pénzügyi bizottság az adórendeletekkel kapcsolatos előterjesztést megtárgyalta és javaslatot fogalmazott meg a képviselő-testület felé: Érsekcsanád Község Önkormányzatának Képviselő-testülete megbízza a jegyzőt, hogy az önkormányzati adórendeletek módosítását az alábbiak szerint készítse  elő.

Építményadó (egyéb építmény, üzem)

200 Ft/m2

Építményadó (üdülők)

500 Ft/m2

Magánszemélyek kommunális adója

7.500 Ft/ingatlan

Üdülőterületen: 15.000 Ft/ingatlan

Idegenforgalmi adó

300 Ft/vendégéjszaka

Iparűzési adó

1.5 %

Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslattal egyetért, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

284/2013.(XI.12.) Kt.sz. határozat

Adórendeletek felülvizsgálata

Érsekcsanád Község Önkormányzatának Képviselő-testülete megbízza a jegyzőt, hogy az önkormányzati adórendeletek módosítását az alábbiak szerint készítse  elő.

Építményadó (egyéb építmény, üzem)

200 Ft/m2

Építményadó (üdülők)

500 Ft/m2

Magánszemélyek kommunális adója

7.500 Ft/ingatlan

Üdülőterületen: 15.000 Ft/ingatlan

Idegenforgalmi adó

300 Ft/vendégéjszaka

Iparűzési adó

1.5 %

Felelős: jegyző

Határidő: következő képviselő-testületi ülés

3. napirendi pont

Székek beszerzése a díszterembe.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Olyan anyagban gondolkodtunk, ami a szövet részét tekintve egy drágább anyag, viszont nagyon jól takarítható. Az esküvőknél is fontos, hogy már ezeket a székeket raknák oda a párnak, tanúknak. Ide előre két karfás szék kerülne.

(Felső Róbert polgármester úr projektor segítségével bemutatta a választható székeket. A továbbiakban észrevételek és javaslatok hangzottak el a témával kapcsolatban.)

Az árajánlatban van leírva, hogy melyik szék mennyibe kerül. Az asztal köré terveztünk venni székeket, így kb. 400.000 Ft lett volna az ár. Akkor merült fel az a kérdés, hogy mi lenne, ha a fal mellett lévő székeket is lecserélnénk.

Veszteg Zsolt: 20+2 széket kellene venni. Ebből kettő legyen karfás.

Horváth Ferenc: Meg kellene nézni másik kereskedőnél is, hátha olcsóbban megkapnánk ugyanezeket a székeket.

Veszteg Zsolt: Mielőtt megrendeljük, megkérdezzük máshol is.

Felső Róbert: Amennyiben itt most megkapjuk a felhatalmazást a megrendelésre, akkor ahol olcsóbban találjuk ugyanezt az árut, ott fogjuk megvenni. Abban az esetben nem használjuk fel az egész pénzt. Itt egyébként kiszállítják a székeket.

Felső Róbert: Zsuzsa kiszámolta az árat, ami 631.190 Ft. Hogy szóljon a határozati javaslat?

Balog Zsuzsanna: Érsekcsanád Község Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy határozott, hogy az Érsekcsanádi Polgármesteri Hivatal dísztermébe beszerez 22 darab széket, amelynek beszerzésére jóváhagy 631.000 Ft-ot. Forrás: A Művelődési Ház külső hőszigetelésére és a parkoló építésére tervezett pályázati önerő.

Felső Róbert:Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslattal egyetért, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

285/2013.(XI.12.) Kt.sz. határozat

Székek beszerzése a díszterembe

Érsekcsanád Község Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy határozott, hogy az Érsekcsanádi Polgármesteri Hivatal dísztermébe beszerez 22 darab széket, amelynek beszerzésére jóváhagy 631.000 Ft-ot. Forrás: A Művelődési Ház külső hőszigetelésére és a parkoló építésére tervezett pályázati önerő.

Felelős: polgármester

Határidő: 30 nap

4. napirendi pont

Színpad felújítása a Művelődési Házban.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert:Megkérdeztük Berger Jánost, hogy adjon árajánlatot. Az anyagot nekünk kell megvenni, de ő mondott árakat, hogy körülbelül mi mennyibe kerülhet. A hajópadlónak 3.400 Ft/m2 az ára, egyéb anyagok ára pedig 15.000 Ft. Azt kell eldönteni, hogy sportlakkal legyen-e fedve, ami ide jobb volna, vagy normál lakkal. 50.000 Ft a kettő közötti különbség. A munkadíj 170.000 Ft.

Veszteg Zsolt:Mindenképpen a sportlakk a jobb. A színpad elejével is kellene csinálni valamit.

Felső Róbert:Az, hogy mit akarunk az elejére rakni, azzal kapcsolatban ne szaladjunk nagyon előre, mivel ez úgysem lesz meg két nap alatt. Tóth Zolival is beszéltem és ő elmondta, hogy arra figyeljünk, nehogy valami olyant tegyünk oda, amiben valaki megbotlik, és egy óriásit vágódik le a földre. Berger János egyébként azt mondta, hogy a színpadot néhány helyen kell kijavítani, majd egy fólia kerül rá, és arra kerül rá egy új hajópadló réteg. A munka végösszege 550.000 Ft, amelynek forrása egyrészt 500.000 Ft a Halsütő fesztiválról lévő pénzmaradvány, másrészt 50.000 Ft a Fogathajtó versenyről maradt pénzmaradvány. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, a határozati javaslat: A képviselő-testület úgy határozott, hogy a Művelődési Ház színpadának felújítására 550.000 Ft kiadási előirányzatot biztosít a 2013. évre tervezett önkormányzati rendezvények előirányzatainak maradványa terhére az alábbiak szerint: Halsütő fesztivál előirányzata 500.000 Ft összegben, Fogathajtó verseny előirányzata 50.000 Ft összegben. Aki a határozati javaslattal egyetért, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

286/2013.(XI.12.) Kt.sz. határozat

Színpad felújítása a Művelődési Házban.

A képviselő-testület úgy határozott, hogy a Művelődési Ház színpadának felújítására 550.000 Ft kiadási előirányzatot biztosít a 2013. évre tervezett önkormányzati rendezvények előirányzatainak maradványa terhére az alábbiak szerint:

·        Halsütő fesztivál előirányzata 500.000 Ft összegben,

·        Fogathajtó verseny előirányzata 50.000 Ft összegben.

Felelős: polgármester

Határidő: 8 nap

5. napirendi pont

Egyebek.

Felső Róbert:Az Egyesületek napja kapcsán kérdés volt, hogy találunk-e olyan időpontot, ami legalább a legnagyobb létszámú egyesületeknek jó. Végül találtunk egy időpontot, november 30-án délután 15 órakor. Ez az időpont a nagy többségnek jó. A költségvetésbe be volt tervezve erre pénz, úgyhogy azt nem kell külön biztosítani.

A mostani lomtalanításnál is szóba jött, hogy már megint megjöttek a faluba a bevándorlók, akik szétszedték az összes zsákot. A facebookon volt egy hajósi személytől származó hozzászólás ezzel kapcsolatban, hogy ők ezt már megoldották, náluk ilyen nem fordul elő. Beszéltem a hajósi polgármester asszonnyal, aki elmondta, hogy náluk hogy született megoldás a problémára. Kijelölnek egy területet, ami zárt rész, és ott vannak a konténerek. A falu lakossága a lomtalanítás egy hete alatt bármikor beviheti oda a hulladékot, és aki azt jelzi az önkormányzatnak, hogy ő nem tudja ezt megtenni, annak felírják az adatait, nem kell kiraknia az utcára semmit, hanem a cég előre megbeszélt időpontban odamegy a házhoz, és elhozza a lomot. Ebben az évben Hajóson 15 ilyen ház volt. Így nem szedtek szét semmit és nem bóklásztak idegenek az utcán.

Horváth Ferenc:Segítenek ott beledobálni a magas konténerbe a lomokat?

Felső Róbert:Biztosan lesz ott valaki, aki ezt felügyeli.

(Felső Róbert polgármester úr tájékoztatta a képviselő-testület tagjait a téli közmunkaprogram jelenlegi állásáról.)

Öt percre át kellene ugranunk, megnézni az Antus néni házát, ahol a rendőrünk fog lakni. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, köszönöm a munkát, a rendkívüli nyilvános ülést bezárom.

kmf.

             Felső Róbert                                                                                          Juhász Péter

        polgármester                                                                                              jegyző

Share