Get Adobe Flash player

Tájékoztató kerti égetéssel kapcsolatban

2015. március 5-én hatályba lépett az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014 (XII. 5.) BM rendelet (továbbiakban: OTSZ).

Akülterületen vonatkozó tűzgyújtással kapcsolatosan az alábbi szabályzat az irányadó:

Az OTSZ 226. § (1) bekezdés szerint „Külterületen az ingatlan tulajdonosa, használója a tűzvédelmi hatóság engedélyével legfeljebb 10 ha egybefüggő területen irányított égetést végezhet.". A tűzvédelmi hatóság engedélyéhez a kérelmet legkésőbb az égetés tervezett időpontját megelőző 10. napig be kell nyújtani az engedélyező tűzvédelmi hatósághoz (Katasztrófavédelmi Kirendeltség: Baja, Bajcsy-Zsilinszky u. 10; Tel.: 79/521-245).

Abelterületre vonatkozó tűzgyújtással kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk:

Az OTSZ 225. § (1) bekezdése előírja, hogy „Ha jogszabály másként nem rendelkezik, a lábon álló növényzet, tarló, növénytermesztéssel összefüggésben és a belterületi ingatlanok használata során keletkezett hulladék szabadtéri égetése tilos.".Van tehát arra lehetőség, hogy a belterületi ingatlanok vonatkozásában az önkormányzat rendeletében (mint jogszabályban) szabályozza, feltételekhez kötve megengedje az avar és kerti hulladékok égetését. A rendelet tervezetének elkészítésén és kötelező hatósági egyeztetésén dolgozunk, várhatóan az április 13-i ülésén dönt róla a képviselő-testület.

Felső Róbert

polgármester

Miért?

Sokat gondolkodtam, hogy milyen címet adjak ennek a kis írásnak, de nem jutott más eszembe, amely jobban kifejezné azt az értetlenséget, amely megfogalmazódott bennem, bennük néhány dolog kapcsán.

Nem értem miért jó bárkinek is, hogy a község közigazgatási határán belül ellopják a 30-as és 50-es sebességkorlátozó táblákat. Persze értem én, hogy ez egy szép ajándék a harminc és ötvenéves születésnapi bulikon és minden ünnepelt örül egy ilyen ajándéknak, de egy-egy ilyen tábla beszerzése szállítással, oszloppal 30.000 Ft körüli összeg és évente folyamatosan kell vásárolnunk, mert szinte havonta tűnnek el.

Bővebben: Miért?

Önkormányzati napló - 2015. március

Érsekcsanád község képviselő-testülete 2015. február 25-én tartotta rendes ülését. Zárt ülésen elfogadták a polgármester és a jegyző beszámolóit az átruházott hatáskörben hozott szociális döntésekről.

A nyilvános ülésen elfogadták a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentést, majd módosították a 2014. évi költségvetési rendeletét, melynek bevételi és kiadási főösszege 417.139.000 Ft. Elnapolták a döntést a 2015. évi költségvetés megalkotásáról, melynek határidejét március 10-ben határozták meg. Döntöttek a helyi szociális rendelet megújításáról, majd felülvizsgálták az önkormányzat középhosszú távú fejlesztési koncepcióját a beérkezett javaslatok beépítése miatt. Határoztak az önkormányzat vagyonbiztosításának kiterjesztéséről (napelemek és a Szabadidőpark fejlesztései miatt), elfogadták a polgármester szabadságának ütemezéséről szóló előterjesztést, és döntöttek arról, hogy a faházban tárgyaló kialakítására 300.000 Ft előirányzatot biztosítanak. Módosították a Kulturális Programtervet, és döntöttek arról, hogy a község északi részén lévő 830/10 hrsz. ingatlant nem kívánják értékesíteni, az ott található fákat kitermelik és a terület egészét az ősz folyamán fásítani fogják, amit a rendezési terv is előír. Egyebek napirendi pontban módosították az ipari parkban az egyik ingatlan értékesítéséhez kapcsolódó korábbi határozatot, majd elutasították azt a kérelmet, amely a Szabadidőparkban haszonállatok (birkák) áthajtására irányult, és mindennemű ilyen eljárást megtiltottak, tekintve, hogy a park olyan közterület, amelyen csoportok tartózkodnak, étkeznek, strandolnak, ill. amelyen játszótér és sportpálya is van. (Az üggyel kapcsolatban számtalan lakossági bejelentés is érkezett, hogy a kosárlabda pályán, a színpadon és a játszótéren áthajtott birkák teletrágyázták ezen területeket, így azokat használni nem lehet.)

Bővebben: Önkormányzati napló - 2015. március

Egyszerűbb és gyorsabb ügyintézés a kormányhivataloknál, valamint a járási hivataloknál

2015. április 1-jétől átalakul a fővárosi és megyei kormányhivatalok eddigi szervezeti struktúrája, további feladatok kerülnek a kormányhivatalokhoz és a járási hivatalokhoz, megszűnik a szakigazgatási szervi felosztás (pl. munkaügyi központ, földhivatal, fogyasztóvédelmi felügyelőség, közlekedési felügyelőség, szociális és gyámhivatal), és jelentősen csökken a vezetői szintek száma. Mindez egységes feladatellátást, gyorsabb döntéshozatalt és olcsóbb működést, valamint az ügyek tényleges elintézésére fordítható kapacitásnövekedést, illetve a jelenleginél olcsóbb, költséghatékonyabb működést eredményez.

Bővebben: Egyszerűbb és gyorsabb ügyintézés a kormányhivataloknál, valamint a járási hivataloknál

Méhek védelme

A virágzásban méhekre kifejezetten veszélyes növényvédő szerrel való kezelést a hatályos jogszabály tiltja, megszűnt a valamikori „bejelentési kötelezettség”. Gombaölőket, gyomirtó szereket és egyéb permetanyagokat napközben is ki lehet juttatni, amennyiben nem veszélyesek a méhekre. Az Éltv. 60. § (1) bekezdés b) pontja szerint növényvédelmi bírságot kell kiszabni azzal szemben, aki növényvédő szerrel olyan cselekményt valósít meg, amellyel az ember vagy az állat egészségét, az élelmiszer-, illetve takarmánybiztonságot vagy a környezetet veszélyezteti. A bírság mértéke 500.000 Ft-tól 10.000.000 Ft-ig terjedhet.

Bővebben: Méhek védelme