Get Adobe Flash player

Képviselő-testületi ülés jegyzőkönyve - 2016. január 25.

Érsekcsanád Község Képviselő-testülete

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1/2016.                                  J e g y z ő k ö n y v

 

Készült:


Az ülés helye:

Érsekcsanád Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2016. január 25. napján tartottnyilvános üléséről.

A Művelődési ház kisterme az Érsekcsanád, Hunyadi János utca 17. szám alatt.

Az ülés kezdetekor jelen vannak:

Felső Róbert polgármester, Veszteg Zsolt alpolgármester, Kellner Tamás, Csák József, Horváth Ferenc, Csősz Lajos Csaba, Takácsné Kellner Mária képviselők.

Tanácskozási joggal jelen van:

Juhász Péter jegyző

Balog Zsuzsanna pénzügyi vezető

Fekete József Péter KLIK Bajai Tankerületének vezetője

Meghívottként jelen vannak:

Tumbász István Ferencné bizottsági tag

Somogyi Katalin bizottsági tag

Molnárné Agócs Éva bizottsági tag

Kenyeres Ervin bizottsági tag

Aranyos Dániel László bizottsági tag

Melcher Ferenc bizottsági tag

Vidákovics Arnold bizottsági tag

Komáromi János Zoltán bizottsági tag

Bálint Márta iskolaigazgató

Kissné Horváth Zsuzsanna művelődésszervező

Felső Róbert Gyula díszpolgár

Tüske János díszpolgár

Felső Barnabás díszpolgár

Tumbász István Ferenc díszpolgár

Somlói Zoltán körzeti megbízott rendőr

Melcher Mártacsaládgondozó

Érdeklődő választópolgárok:

10 fő

     

Jegyzőkönyvvezető: Geiger Zoltán köztisztviselő

Felső Róbert: Köszöntök mindenkit a nyilvános ülésünkön. Megállapítom, hogy az ülés kezdetén 6 képviselő és a polgármester van jelen, ez összesen 7 fő, a képviselő–testület határozatképes. A nyilvános ülés napirendjével kapcsolatban kiegészítenivalóm van: Javasolom a meghívón 18. napirendi pontként szereplő "Norvég pályázat fenntartásával kapcsolatos álláspont kialakítása" című pontot 2. napirendi pontként tárgyalni amiatt, hogy a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtól és a helyi iskolától érkezett vendégeinknek ne kelljen sokat várniuk. Ezen kívül sürgősséggel javasolom felvenni 20. napirendi pontnak a "Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat irodáinak takarítása" című pontot, 21. napirendi pontnak pedig a "Műhely és mosdó szigetelésére előirányzat biztosítása" című pontot. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a nyilvános ülés napirendjét az előbb elhangzott módosításokkal együtt elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

1/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Nyilvános ülés napirendjének elfogadása

1. Tájékoztató a szennyvízberuházás állásáról

           Előadó: Felső Róbert polgármester

2. Norvég pályázat fenntartásával kapcsolatos álláspont kialakítása

         Előadó: Felső Róbert polgármester 

3. A) Beszámoló a legutóbbi rendes testületi ülés óta eltelt időszak eseményeiről

    B) Jelentés a lejárt határidejű határozatokról

    C) Jelentés a folyamatos határidejű határozatok végrehajtásáról

           Előadó: Felső Róbert polgármester

4. Az önkormányzat és költségvetési szervei 2016. évi költségvetésének előkészítése

           Előadó: Felső Róbert polgármester 

5. A) Az önkormányzati feladatellátás ügyrendjének módosítása

    B) Ügyfélfogadási idő jóváhagyása

           Előadó: Felső Róbert polgármester 

6. A) Beszámoló a 2015. évi segélykeret felhasználásáról

    B) A 2016. évi segélytervezet

    C) Szociális rendelet módosítása

         Előadó: Felső Róbert polgármester 

7. Közbeszerzési Szabályzat jóváhagyása

           Előadó: Felső Róbert polgármester 

8. SZMSZ módosítása

         Előadó: Felső Róbert polgármester 

9. Tájékoztató cserepek értékesítéséről és a kifizetett járandóságokról 

         Előadó: Felső Róbert polgármester 

10. Beszámoló a 2015. évi adóbevételek alakulásáról

         Előadó: Juhász Péter jegyző 

11. Beszámoló a 2015. évi fogászati ügyeletről

         Előadó: Felső Róbert polgármester 

12. Beszámoló a 2015. évi közművelődési munkaterv és kulturális program megvalósulásáról

         Előadó: Felső Róbert polgármester 

13. A2016. évi közművelődési munkaterv és kulturális program jóváhagyása

         Előadó: Felső Róbert polgármester 

14. Beszámoló a könyvtár 2015.évi működéséről

         Előadó: Felső Róbert polgármester 

15. Sportpálya bérleti díj meghatározása

         Előadó: Felső Róbert polgármester 

16. Az önkormányzat középhosszú távú fejlesztési koncepciójának és gazdasági programjának 2015. évi előrehaladása és felülvizsgálata

         Előadó: Felső Róbert polgármester 

17. Szabados Márk kérelme

         Előadó: Felső Róbert polgármester 

18. Az Akácos utca és összekötő szakaszainak engedélyeztetése és a csapadékvíz elvezetési rendszer felújítása, bővítése

         Előadó: Felső Róbert polgármester 

19. Felszólítás Duna-parti ingatlannal kapcsolatban

         Előadó: Felső Róbert polgármester 

20. Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat irodáinak takarítása

         Előadó: Felső Róbert polgármester

21. Műhely és mosdó szigetelésére előirányzat biztosítása

         Előadó: Felső Róbert polgármester

22. Egyebek

Intézkedést nem igényel

1. napirendi pont

Tájékoztató a szennyvízberuházás állásáról.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Befejezéséhez közelít a szennyvízberuházás. Felmerült néhány kérdés a legutóbbi Sükösdön tartott küldöttgyűlésen, amelyek szerint látszik, hogy bizonyos dolgokat nem teljesen ugyanúgy látunk a víziközmű társulaton belül. Amikor a pályázat beadásra került, akkor ott számoltunk például azzal, hogy terveink szerint 82 %-os lesz a támogatási intenzitás. Ez egy magasabb önerőt feltételezett. Tudtuk, hogy lesznek a pályázatnak olyan részei, amelyeket meg kell csinálni, de nem lehet elszámolni. Ez a pályázatban a nem támogatott tartalom. Tudtuk azt is, hogy van olyan, amit érdemes megcsinálni, de a pályázatban csak egy részét lehet elszámolni, ilyen az utak helyreállítása, mert az Unió csak a sávos helyreállítást engedi meg. Tudtuk, azt is, hogy vannak olyan költségek, amelyeket előre nagyon nehezen lehet tervezni. Ilyenek például a bankszámlaköltségek vagy a tranzakciós díjak. Sőt tudtuk azt is, hogy lesznek előre nem látható költségeik is. Mindezek alapján került megállapításra az érdekeltségi hozzájárulás mértéke. Ezt követően a támogatási arány emelve lett 85 %-ról 95 %-ra, illetve a maradék 5 %-ra is állami támogatást lehetett elnyerni. Mindez az érdekeltségi hozzájárulások felhasználásának újragondolására késztettek bennünket, hisz például az látható, hogy a sávos úthelyreállítás nem lesz tartós, még ha a pályázat csakis ezt engedte meg. Ebben a kérdésben van különbség önkormányzati szinten Érsekcsanád és Sükösd között. Sükösdnek az az álláspontja, hogy a ma és most rendelkezésre álló adataink szerint mondjuk ki, hogy mennyi a végső pénz, számoljunk el, és mondjuk ki, hogy vége az egésznek. Érsekcsanád álláspontja eddig az volt, hogy azért nézzünk egy kicsit tovább. Egyrészt egy beruházásnál, amíg nincs elszámolva és teljesen lezárva, addig nem is lehet összesíteni a kiadásokat. Másrészt a pályázatban nagyon komoly indikátorokat vállalt a pályázatot beadó társulás. Amennyiben ezek az indikátorok nem teljesülnek, valakinek fizetnie kell. Az Unió elvárása szerint 5 év múlva az ingatlanok 92 %-a rá kell, hogy legyen kötve a szennyvízhálózatra. A projektkoordinátor azt a tájékoztatást adta, hogy 1108 érsekcsanádi ingatlannál lett kiépítve a hálózat. Az adatok szerint 89 olyan ingatlan lehet Érsekcsanádon 5 év múlva, amelyik nincs rákötve a hálózatra. Amennyiben ennél több van, akkor vissza kell fizetni a támogatás egy részét. Az Akácos utcában csak az elején egy kis részen van 7 olyan ingatlan, ahol még ház sincs, de az akna ott van. Az Akácos utca további északi részén és a falu több pontján is van beépítetlen terület. Ezeken a helyeken mi a garancia arra, hogy rá fognak kötni 5 éven belül a hálózatra? Ezen kívül rengeteg olyan ház is van, amely üresen áll. A tulajdonosok árulják a házat és azt mondják, hogy a rákötést csinálja majd meg az új tulajdonos a saját költségén. A harmadik dolog pedig, hogy nagyon sokan vannak olyanok, akik elkezdtek számolni, és azt mondják, hogy nekik olyan hosszú a telkük, hogy 50-60 méterről kell előrehozni a csövet, még rosszabb esetben fel is kell törni a betont. Egy konkrét példa, ahol nyugdíjasok élnek, zárt szennyvíztárolóval rendelkeznek és ha számlával tudják igazolni a szippantást, akkor nem lesz semmilyen büntetés, így nem akarnak rákötni a rendszerre, bár van bekötésük. Nagyon sok hátralékosunk is van, és vannak olyanok, akiket meg lehet majd büntetni talajterhelési díjjal, csak éppen nem lehet majd behajtani rajtuk. Amennyiben 5 év múlva nem lesz meg a szükséges bekötés, akkor majd nem büntetést kell fizetni a társulásnak, hanem támogatást kell visszafizetni. Tehát a támogatási intenzitást fogják csökkenteni. Ebben az esetben egy 1 %-os támogatás csökkentési összeg is 50.000.000 Ft lehet, amit vissza kell majd fizetni. Éppen ezért több településhez hasonlóan mi azt vetettük fel, hogy próbáljuk megnézni annak a lehetőségét, hogy a víziközmű társulat - nyilvánvalóan annak, aki fizetett - szervezze le, hogy a befizetések terhére oldja meg a házi bekötéseket. Nyilvánvalóan nem úgy, hogy az egyik pénzén a másikét, hanem csak a fizetőknek. Azonkívül meg kell kérdezni a lakosságot, hogy ki mit szeretne. Lehet, hogy többen azt mondják, hogy saját maguk megoldják, velük majd el kell számolni, míg a többiekre legyen kiszámítva egy összeg - erre egyébként van gyakorlat - és nekik központilag legyen megoldva a bekötés. Így látnánk azt is, hogy ki az, aki esetleg már megcsinálta a bekötést, és benne van a %-ban. A többieknek pedig a befizetése terhére lenne elvégezve a bekötés, így ők is benne lennének a %-ban. Ezzel talán elérhető lenne a 92 %-os bekötési arány 5 év múlva. Sükösdön az ülésen az is elhangzott, hogy nem kell foglalkozni az indikátorokkal, senki nem fogja azokat ellenőrizni és úgysem lesz visszafizetési kötelezettség. A 2. napirendi pontnál most is azért van itt a járási tankerület vezetője, mert indikátor gondjaink vannak egy másik pályázat kapcsán. Tehát mi azt látjuk, hogy igenis foglalkozni kell az indikátorok értékének elérésével. Azért is fontos, hogy az önkormányzat elmondja a véleményét a társulás küldötteinek, mert a viziközmű társulat a megszűnése után át fogja adni minden dolgát az önkormányzatnak. Amennyiben 5 év múlva támogatás intenzitás csökkenésre kerülne sor, azt már nekünk, az önkormányzatnál kellene kigazdálkodnunk úgy, hogy a falu éves adóbevétele nem éri el a már említett 50.000.000 Ft-os 1%-os támogatás csökkentési összeget sem, nem, hogy még többet. Természetesen az, hogy központilag van intézve egy házi bekötés, azzal jár, hogy például árelőnyt lehet elérni, vagy nagyon fontos, hogy garanciát lehet lehívni. A másik kérdés az utak kérdése. Az Unió csak a sávos helyreállítást engedélyezi, viszont azt mindenki elismeri, hogy ez nem jó. Ezeket a szennyvíz beruházással érintett utakat teljes szélességben fel kellene újítani a garancia lejárta után, hisz ezeket az utakat a szennyvíz beruházás tette tönkre. Sükösdön talán 3 vagy 4 utcát érintett, hogy megbontották az utat, nálunk szinte mindegyiket. Ebből kifolyólag ezt is másként látjuk. Mindezeken túl, bármi is az álláspont, abban kellene előbbre lépnünk, hogy az érsekcsanádi dolgokról ne a sükösdiek döntsenek, hanem a csanádiak. Mindenképpen azt tartanám szerencsésnek, hogy amennyiben lehetséges, menjünk szét a sükösdiektől. Van a társulásnak egy könyvelője Bonyhádon, akihez elmentünk a múlt héten. Azt mondta, hogy érti miről beszélünk, utánanéz, hogy hogyan lehetséges szétválni. Ezt követően úgy képzeltem, hogy minden lakosnak írásban kellene majd nyilatkozni, hogy ki mit szeretne. A sükösdi jegyző asszony azt mondja, hogy véleménye szerint az embereket a talajterhelési díj kivetésével lehet majd ösztönözni a rákötésekre. Véleményem szerint ez csak részben igaz, ugyanis azokban a házakban, ahol nem laknak, vagy még nincs is ház, nincs vízfogyasztás sem. Viszont, ha nincs vízfogyasztás, akkor nem lehet talajterhelési díjat sem kivetni. Ha viszont ezek az ingatlanok nem lesznek rákötve a hálózatra 5 év múlva, akkor már most borítékolhatjuk a visszafizetési kötelezettséget. Azt kell a szemünk előtt tartani, hogy ez egy sikeres beruházás legyen és a hatásaival is mindenki elégedett legyen.

Horváth Ferenc: Teljesen egyetértek polgármester úrral és támogatom azt a javaslatot, hogy minél előbb szabaduljunk a sükösdiektől, mert a felmerülő kéréseket el tudjuk dönteni mi magunk Érsekcsanádon. Meg kell vizsgálni, hogy ezt jogilag hogyan lehet megtenni.

Felső Róbert: Amennyiben van valakinek felvetése, nyugodtan mondja, ezért vagyunk itt.

Takácsné Kellner Mária: Szerintem a küldötteket meg kellene kérdezni, hogy mi a véleményük.

Csák József: Én is a szétválást támogatom.

Felső Dénes küldött: A bekötésekkel kapcsolatban kérdezném, hogy én úgy értettem, hogy egy cég fogja megcsinálni a munkát egy bizonyos összegért. Ez mindenkinek ugyanannyi lesz?

Felső Róbert: Ez akkor lesz kérdés, ha úgy döntünk, hogy Érsekcsanádon legyen erről  döntés. Ezt követően lehet arról is beszélni, hogy hogyan akarjuk csinálni. Ezt nem nekem kell eldönteni. Az lesz, amit ti, küldöttek megszavaztok. Én csak azt tudom elmondani, hogy néhány településen hogyan csinálták ezt.

Felső Dénes küldött: A Tanáccsal egyezünk meg, hogy házanként mennyi a bekötés?

Felső Róbert: Nem, a víziközmű társulattal. Ti küldöttek döntitek el. Én azt tudom elképzelni, hogy senki ne járjon rosszul, mindenki nyilatkozzon, hogy a társulat csináltassa meg a házi bekötést, vagy megcsinálja ő, és azt az összeget visszakapja, amit bekötésre a többiekre is elkölt a társulat. Másik megoldás lehet például, hogy azt mondjuk, hogy egy ház bekötésére 60.000 Ft-ot terveztünk. Azért mondom ezt a számot, mert 260.000 Ft az érdekeltségi hozzájárulás összege és így könnyebb számolni. Ebben az esetben 200.000 Ft elérésekor álljon le a befizetés a Fundamentánál. Így nem kellene befizetni az eredetileg fizetendő 260.000 Ft-ot, és a maradék 60.000 Ft terhére mindenki úgy kötné be a szennyvizet, ahogy akarná. Ez is egy lehetőség, csak ez nem segítené elő, hogy a 92 % meglegyen, számvitelileg viszont ez a legegyszerűbb megoldás. Ez viszont a küldöttek döntése lesz, de még nem tartunk itt. Egyelőre a szétválásról kellene dönteni.

Felső Dénes küldött: Szerintem az nem kérdés, hogy a csanádiak megszavazzák a szétválást.

Felső Róbert: Ezt nem tudom megmondani, de javaslom. Én arra vagyok kíváncsi, hogy dolgozzunk-e tovább ebben az irányban, mert ha igen, akkor a jövő heti közmeghallgatáson már ezt fogjuk képviselni, és kezdeményezni fogjuk egy társulati gyűlés összehívását annak érdekében, hogy minél előbb hozzuk meg a szétválásról szóló döntést. Azután lehet a házi bekötésekről beszélni.

Farkas József küldött: Véleményem szerint el fogjuk érni 5 év múlva a 92 %-os bekötöttséget. Amennyiben viszont Sükösd nem éri el, akkor ezt közös alapon fogják számolni, és az a mi eredményünket lényegesen le fogja rontani. Ebben az esetben minket büntetnek azzal, amit ők nem teljesítettek. Az a véleményem, hogy törvényes keretek között kezdeményezzük a szétválást.

Takácsné Kellner Mária: Aki már rákötött a rendszerre, nála mi a teendő, kérjen számlát, vagy elveszíti a pénzt?

Felső Róbert: Két lehetőség van: Amennyiben a víziközmű társulat küldöttgyűlése úgy dönt, hogy a társulat csináltatja meg, akkor meg lesz határozva egy házra vonatkoztatva a bekötés összege. Aki ezt kéri, meg fogja kapni a házi bekötést ebben az összegben. Aki azt nyilatkozza le, hogy nem így akarja, ő kérhetné azt az összeget, amit a többieknek biztosított a társulat. Számlát mindenki azért kérjen, hogy ha gondja van utólag, akkor legyen mivel bizonyítania a munkavégzést.

Szabados Róbert küldött: Több évet dolgoztunk már együtt a sükösdiekkel és hosszú időn keresztül jól együtt tudtunk dolgozni. Az utóbbi fél évben megváltozott a sükösdi intézőbizottság összetétele. Azok a tagok, akikkel eredményesen tudtunk dolgozni, nincsenek már ott. Azóta megváltozott a kapcsolat és úgy érzem, hogy olyan a viszony már, hogy építően együtt munkálkodni nem igazán tudunk. Szinte minden kérdésben mást gondolnak a csanádi és a sükösdi küldöttek. Amennyiben lenne jogi lehetőség a szétválásra, akkor lehetne jobban a kérdéses dolgokról döntenünk. Fontosnak tartom ennek ellenére, hogy úgy intézzük a dolgokat, hogy a jövőben ne legyen harag a két község között.

Felső Róbert: Igen, ezt csak megerősíteni tudom. Nekem nagyon rosszul esett a múltkor, hogy e-mailben megkérdeztem a polgármester asszonyt, hogy mi a véleménye egy cikkről, amit a faluújságba tennénk be és a házi bekötésekről is szól. A válasza az volt, hogy a cikk jó, minden fontos benne van. Majd jött két hét múlva az ülés és az ülés előtt egy órával telefonon kért tőlem időpontot, hogy fél órával az ülés előtt megtudjam, hogy Sükösd semmit se támogat, amit mi felvetettünk, és ezt már a küldötteikkel is megbeszélték. Majd jött az ülés és ki is derült, hogy itt bizony le fognak szavazni minket. Ezért kértem, hogy váljunk szét és minden település küldötte a saját településéről döntsön. Megjegyzem szerintem az ember a partnereivel, a barátival így nem jár el. Ez nagyon nem volt fair eljárás a részükről, és ezt az ott megjelent érsekcsanádi küldöttek is kifogásolták az ülés után. Ezért  is vagyunk ma itt.

Jó, akkor ebbe az irányba megyünk tovább. Köszönöm a küldötteknek, hogy eljöttek a mai ülésre. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, térjünk át a következő napirendi pontra.

2. napirendi pont

Norvég pályázat fenntartásával kapcsolatos álláspont kialakítása

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Köszöntöm Fekete József urat, a járási tankerület igazgatóját, valamint az iskola igazgatóját, helyettesét és dolgozóját. A tárgyban szereplő pályázat fenntartási kötelezettsége minket terhel 2021. novemberéig. Addig minden évben fenntartási jelentést kell készítenünk, amit ha nem fogadnak el, akkor gond lehet. Az élet úgy hozta, ahogy addig, amíg az iskolát működtetésre nem adtuk át KLIK-nek, addig az indikátorokat nagyjából tudtuk is hozni. A tavalyi év volt az első olyan év, amikor a magasabb gázfogyasztás miatt az indikátoraink nem teljesültek. Ebből kifolyólag a pályázati fenntartási jelentésre kaptunk egy hiánypótlási levelet, hogy az önkormányzat törekedjen arra, hogy a KLIK tartsa be az indikátorokat. Ezen kívül kértek még egy biztosítási kötvényt is. Mit tudunk mi tenni egy olyan épületben, amelynek a működtetésére semmilyen ráhatásunk nincs, de nekünk kell arra törekedni, hogy más valaki tartsa be az indikátorokat? Tájékoztatni tudjuk minden hónapban, hogy hogyan állunk, illetve ezért hívtam meg igazgató urat a testületi ülésre, ami alapján el tudjuk mondani, hogy mi törekszünk. Igazgató úrral a múlt héten több alkalommal is beszéltünk, és abban maradtunk, hogy a mai megbeszélésnek nem az a szándéka és célja, hogy eddig mi volt, hanem az, hogy milyen megoldást tudunk arra találni, hogy az egész helyzet megnyugtatóan alakuljon a jövőben. Ehhez nyilvánvalóan az okokat kell feltárni. Amit igazgató úr nekem elmondott - és nyilvánvalóan most is el fog mondani - elfogadható és nem állt távol az én elképzelésemtől, hogy egy megemelkedett gázfogyasztásnak mi az oka. De a norvégok nekünk a pénzt arra adták, hogy a gázfogyasztás csökkenjen és nem arra, hogy nőjön, és ha vissza kellene fizetnünk pénzt, az nyilvánvalóan nem esne jól.

Fekete József: Tisztelt polgármester úr, tisztelt képviselő-testület, tisztelt jelenlévők. Köszönöm, hogy meghívtak. Elöljáróban szeretném elmondani, hogy a támogatáskezelővel is tárgyaltam már erről a témáról karácsony előtt. Elmondtam az ezzel kapcsolatos észrevételeimet, amiket most is el fogok mondani. Ott azt mondták, hogy ebben nincs semmi különös, ez teljesen elfogadható. Akkor, amikor önök döntöttek arról, hogy ezt a pályázatot megvalósítják, akkor még nem voltak ismertek bizonyos tények. 2011-ben a két ünnep között elfogadták a 2011. évi CXC. törvényt a nemzeti köznevelésről, majd 2012-ben a 202/2012-es Kormány rendelet létrehozta a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot. Amikor ezt a pályázatot elkészítették és beadták, akkor a mostaniakhoz képest volt egy nem elhanyagolható különbség az intézmény működésében. Mégpedig az, hogy a gyermekek általában fél 8 órakor bementek az iskolába és fél 1, 1 órakor hazamentek. Nagyjából ez volt az az időszak, amikor fűteni kellett. A köznevelési törvény, illetve az ehhez kapcsolódó Kormány rendelet és egyéb miniszteri rendeletek abba az irányba terelték a köznevelést, hogy a gyermekek egész nap bent legyenek az iskolába délután 4, illetve fél 5 óráig. Abban az eseten, ha művészeti iskolásokról beszélünk, akkor gyakran még este 7-8 óráig bent vannak az iskolában. Számomra tiszta és világos, hogy ha ott vannak a gyermekek, akkor fűteni kell rájuk. Amennyiben nem ezt tennénk, akkor az a vád érne bennünket, hogy hidegben vannak a gyermekek és úgy nem valósítható meg az oktatás. Ezzel, hogy meghosszabbodott az időszak, amikor fűteni kell, szerintem több gáznak kell fogynia. Ez az egyik dolog. A másik pedig, hogy korábban az oktatás három épületben folyt. Az önkormányzat az egyháztól bérelt egy épületet, ahol nyilvánvalóan a gázfogyasztás nem mutatkozott meg az iskola fogyasztásában, hiszen az a bérleti díjba bele volt számítva. Nekem az volt az egyik feladatom, hogy úgymond saját épületben, pontosabban olyan épületekben, amiket át is vettünk, azokban kell megvalósítani az oktatást. Akkor történt meg az, hogy lemondtunk a bérelt épületről és a napközit jobban igénybe vettük, vagyis nem csak délelőtt voltak ott a gyermekek, illetve ebédidőben, és nem csak két, hanem három osztály és egész nap. Értelemszerűen ott is megnyúlt az az időszak, amikor fűtünk, ezáltal több gáz fogy. Ha jól láttam, akkor ott kb. 30 %-kal nőtt meg a fogyasztás. Az iskola főépületében pedig 74 % körüli emelkedést láttam. A következő, ami még növelheti a gázfogyasztást, az a gázmotor, ami villamos energiát termel, aminek, ha jól tudom, nem csak az iskola a haszonélvezője. Viszont a gázfogyasztás csak ott jelentkezik.

Felső Róbert: Ezt megcáfolom, ez nem igaz. A termelődő villany az iskola óráján van mérve, az nem jut át más épületbe. A KLIK is kapta az értékesítésből származó bevételt.

Fekete József: Jó. Viszont az elmúlt hónapban - ha jók az értesüléseim - 2000 KWH áramot termelt a rendszer, ami többlettermelés, és visszatérítik. Azt elhiszem, hogy ennek a gázmotornak célszerű lenne, hogy ha csak abban az időszakban menne, amikor a gyermekek bent vannak az iskolában, de a karbantartók, amikor kint voltak, azt kérték, hogy ne kapcsolgassuk a gázmotort, mert azzal többet ártunk neki, mint használunk. Ezért célszerű a gázmotornak folyamatosan menni. Mivel folyamatosan megy az a kb. 8 m3 óránkénti gázfogyasztás, ez megmutatkozik a havi gázfogyasztásban is, ami 6000 m3 is lehet. Természetesen a karbantartónk nagyon ügyel arra, hogy abban az időszakban, amikor a tanulók nincsenek már bent a termekben, az úgynevezett termináló hőmérsékletet tartsuk, vagyis visszaveszi a hőmérsékletet. Ilyenkor csak annyi fűtés lesz, hogy ne hűljenek ki a  falak, kb. 15 fok. Úgy gondolom, hogy ennél kevesebb gázzal nem tudjuk megoldani a fűtést, és ezt elfogadta a támogatáskezelő szervezet is. Amikor önök a pályázatról döntöttek, nem tudhatták, hogy lesz egy olyan jogszabályi változás, hogy a gyermekek bent lesznek egész nap az iskolában. Ennyit szerettem volna röviden elmondani. Amennyiben valakinek van kérdése, megpróbálok válaszolni rá.

Felső Róbert: A fenntartási jelentés számokra kíváncsi. Az a baj, hogy az egyik számból következik a másik. Azzal, hogy kevesebb gáz fogy, azzal kevesebb lesz a kibocsátott szén-dioxid, azzal kevesebb lesz a kibocsátott üvegház-hatású gáz, és azzal több lesz mindenféle alternatív megoldásnak a részaránya. Amennyiben viszont a gázfogyasztás több, akkor nem csökkennek ezek az értékek. Mi számokat vállaltunk. Abban a táblázatban, ami az indikátorokra vonatkozik, van egy érték, amit el kell érnünk és amelyeket alá kell támasztanunk dokumentumokkal, ebben az esetben számlákkal. Azt azért megjegyzem, hogy amikor ez a pályázat beadásra került, akkor az iskola fogyasztása 50-60.000 m3 között volt. Így lett beadva a pályázat egy bizonyos értékre. Ahhoz képest persze örülni kell a 23.000-nek, de azért 13-16.000-rel indultunk. Persze van másik tényező is, amit vizsgálni kell. A fenntartási jelentésbe beírtam, hogy a tavalyi évben kétszer is változtatták a gáz fűtőértékét, ami mind a két változásnál rosszabb lett. Gyenge fűtőértékű gáznál pedig nyilvánvalóan jobban fog pörögni a gázóra. Azért azt megjegyzem, hogy október 15-től kezdve volt 5100 kW fogyasztása az épületnek, és ez azóta termelt 23.000 kW-ot, így feltehetőleg a nem fűtéses időszakra is megtermelte már most az iskola villanyszámlájának az árát. Mint ahogy a tavalyi számláknál is az volt, hogy egyrészt ingyen volt, illetve a KLIK központja kapott is vissza 1.200.000 Ft körüli összeget. A képviselő-testület felé fogok tenni egy javaslatot, hogy arra hivatkozva, amit igazgató úr elmondott, mint indokokat, amelyek egyébként elfogadhatóak és elismerhetőek, kezdeményezze azt, hogy próbáljuk az indikátorokat átszámolni ennek megfelelően. Azt, hogy ezt a norvégok, illetve Brüsszel hogyan fogadja, azt majd meglátjuk. Vagy mondják ki azt, hogy nem járulunk hozzá, hogy átdolgozzátok, de elfogadjuk a számokat, mert megértettük az indokokat. Szerintem ez egy alapja lehet a továbblépésnek, mert az már most látszik, hogy ebben az évben sem tudjuk hozni az indikátorokat. Annyit kérnék, hogy ha valamilyen fűtéssel kapcsolatos dolog előkerül az intézményben, akkor arról kapjak értesítést. A múltkor jelezte igazgató úr, hogy valami kilyukadt és meg kellett csináltatni, ami pénzbe került. Mi a kivitelezőtől azt vártuk el, hogy a fenntartási időszak végéig garanciát vállaljon. A garancia érvényesítésének persze van egy menete. Az önkormányzatnak, mint szerződő félnek meg kell keresnie a kivitelezőt, és kérni, hogy a garancia ügyében járjon el. Lehet, hogy az említett hiba nem is került volna pénzbe, ha belefért volna a garanciába. Ezt nem tudom, de elképzelhető. Mondok egy másik példát. Született egy olyan döntés az iskolában, hogy megszűnik a konyha és az étkezés a napköziben, ezért át lett rakva a gyermekétkeztetés a Sárköz étterembe. Erről velünk semmilyen egyeztetés nem történt. A szülők jöttek, hogy miért járnak át oda a gyermekek, és akkor, de csak ezután kezdtünk el foglalkozni a dologgal. Ezzel egy gondunk volt. Kinek van szerződése a gyermekétkeztetésre? Az önkormányzatnak, egy vállalkozóval, egy bizonyos helyre. Átkerült mindenki egy olyan helyre, amire engedély sem volt. Ennek a döntésnek ma már az a következménye, hogy a vállalkozó arra hivatkozva, hogy ott neki kell fűteni, neki kell világítani, neki kell takarítani, 10 %-os drágítást kért a gyermekétkezésre. Ez most a falunak kerül 10 %-kal többe, hogy született egy döntés, amiről nem is tudott az önkormányzat, és még az indikátorokat is érintette. Amennyiben a jövőben születnek olyan döntések, amelyeknek következménye van, vagy indikátoros pályázathoz kapcsolódnak, akkor tényleg tudjunk róla. A garancia addig tart, amíg a fenntartási kötelezettség megvan. Sőt, egyébként az volt a közbeszerzési felhívásban, hogy a kivitelezőnek olyan rendszert kell megterveztetnie és kiépítenie, amivel azok az indikátorok, amiket mi vállaltunk, teljesíthetőek. Innentől kezdve a garancia is felértékelődik és nagyon nem mindegy, hogy belenyúl-e olyan személy a rendszerbe, aki nem jogosult rá. Lehet, hogy ezzel a garancia is el tud szállni.

Fekete József: Valóban, ha ezek az információk, amiket most elmondtál, korábban a rendelkezésemre álltak volna, akkor nem kellett volna néhány százezer forintot kifizetnünk.

Egy dologról az előbb nem beszéltem, amit felvetettél. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ együtt kötött biztosítást valamennyi fenntartott és működtetett intézményre, illetve ingatlanokra vonatkozólag. Tehát egyetlen biztosítási kötvény van, de abban minden benne van. Ezt a biztosítási kötvényt nem kapjuk meg a központtól. Leírták nekünk, hogy mi a biztosítás száma, amit megküldtünk nektek is. Azt még nem tudjuk, hogy ezt elfogadja-e a támogatáskezelő vagy sem.

Felső Róbert: Az anyagból az derül ki, hogy nem fogadják el, hanem kérik a kötvényt és a befizetést igazoló dokumentumot. Holnap átküldjük újra az e-mailt. Nekem olyan válasz is jó, amit itt most elmondtál, és azt majd becsatoljuk a pályázati hiánypótlás mellékleteként.

Fekete József: A kötvény helyben nem áll rendelkezésemre, mert az azt jelentené, hogy 2200 példányban készült volna el a kötvény, illetve akkor, amikor megkötötték, még többről volt szó, hiszen tavaly még ide tartoztak hozzánk a jelenlegi szakképzési centrumokhoz tartozó tagintézmények, amelyek tulajdonképpen komplett iskolák.

Felső Róbert: Mi kaptunk egy levelet, hogy ezt küldjük meg, mi pedig 2015. december 14-én jeleztük ezt felétek, hogy december 18-ig küldjétek meg, majd januárban újra jeleztük. Ha nem megy, akkor kérlek, hogy erről írásban tájékoztassatok minket, hogy ezt csatoljuk a hiánypótlásunkhoz.

Fekete József: A garanciás dologra mindenképpen figyelni fogunk, mert fizettünk a tartályért, és most legutóbb 50.000 Ft-os nagyságrendben kilyukadt egy tartály és rögtön elkezdett folyni a víz. Korábban pedig akkumulátort kellett cserélni, de úgy néz ki, hogy nem kellett volna, mert  a garancia elbírta volna.

Felső Róbert: Ilyenkor jöjjön a jelzés, megyünk a Merkbauhoz és eljárunk az ügyben.

Fekete József: Összefoglalva, ezek a jogszabályváltozások, amelyek miatt a fűtési időszak egy-egy napot tekintve hosszabb lett, amikor a pályázatot beadtátok, és vele együtt az indikátorokat vállaltátok, nem voltak ismertek. Ezek utána keletkeztek és mivel ezt a köznevelési törvényt Brüsszel is tudomásul vette, ezeket a dolgokat el kell fogadniuk.

Felső Róbert: Jó. A következő határozatot javasolom elfogadni a képviselő-testületnek: 1.) Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete megismerte a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Bajai Tankerületének Vezetője - Fekete József Péter - által elmondottakat a Norvég-pályázat kapcsán. Az elmondottak magyarázatul szolgálhatnak az iskolában megnövekedett gázfogyasztásra. 2.) A képviselő-testület megbízza a polgármestert, hogy az 1.) pontban foglaltakról a pályázatkezelőt értesítse és kezdeményezze az indikátorok átszámolását, tekintettel a törvényi változások miatt kialakult helyzetre.

Fekete József: Természetesen partnerek leszünk az ügyben.

Felső Róbert: Köszönöm. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

2/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Norvég pályázat fenntartásával kapcsolatos álláspont

1.) Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete megismerte a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Bajai Tankerületének Vezetője - Fekete József Péter - által elmondottakat a Norvég-pályázat kapcsán. Az elmondottak magyarázatul szolgálhatnak az iskolában megnövekedett gázfogyasztásra.

2.) A képviselő-testület megbízza a polgármestert, hogy az 1.) pontban foglaltakról a pályázatkezelőt értesítse és kezdeményezze az indikátorok átszámolását, tekintettel a törvényi változások miatt kialakult helyzetre.

Felelős: polgármester

Határidő: 15 nap

Felső Róbert: Jó hír, hogy az iskolának van egy csanádi karbantartója. Ez mindenképpen szerencsés a fűtésre és minden egyébre tekintettel. Úgy ahogy eddig, ezután is állunk rendelkezésre, csak át kell jönni.

Fekete József: Sajnos nem mindenhol fogadják el, hogy vannak jogszabályi keretek, amelyek nem tájékoztató jellegűek. Az érsekcsanádi intézményben ilyenről nincs szó, tudtunk mindenben egyeztetni intézményvezető asszonnyal. A pedagógusok száma a köznevelési törvényen keresztül meghatározza azt, hogy hány technikai dolgozó lehet az intézményben és sikerült úgy osztani a feladatokat, hogy jutott mindenre. A tanulók száma meghatározza, hogy hány pedagógiai asszisztens és hány iskolatitkár lehet az intézményben. Úgy gondolom, hogy Érsekcsanádon ebben sincs probléma.

Felső Róbert: Azt szeretném kérni, hogy amennyiben az iskolában bármilyen fejlesztés során felszabadulnak olyan dolgok, amelyek az önkormányzat tulajdonát képezik, arról egyrészt kapjunk értesítést, másrészt pedig kapjuk meg. A szerződésünk 24. pontja azt mondja, hogy ha valamit nem akartok használni, akkor azt a tulajdonosnak kell jelezni és visszaadni. Ez azért is érdekes, mert nem tudom, hogy a napköziben, az ebédlőben lévő - már nem használt - asztaloknak mi a sorsuk és hol vannak? Lehet, hogy már lett volna velük valamilyen szándékunk, vagy el szerettük volna rakni olyan helyre, ahol bármikor hozzányúlhatunk. Ahogy hallom a létszámban lehet olyan változás, hogy még alakulhatnak a dolgok.

Fekete József: Milyen létszámra gondolsz?

Felső Róbert: Nekem a Márti mondott olyant, hogy lehet, hogy már nem lesz annyi osztály. Abban a pillanatban, ahogy felszabadulna a napköziben egy osztály, akkor nem kívánunk 10 %-kal többet fizetni a gyermekétkeztetésért. Akkor visszahoznánk oda az étkezést, ahol ennek volt a helye és napközinek hívták.

Fekete József: Azért azt szeretném tisztázni, hogy alapvetően az, hogy melyik épületben hány osztály van, az valahol a szakmai munkának a része. Én ebbe nem kívánok beleszólni, mert az nem az én feladatom. Van az intézménynek vezetője, ezt alapvetően ő fogja meghatározni.

Felső Róbert: Nem is volt olyan felvetés, hogy ezt másképp kellene csinálni, csak annyi, hogy azt a helyzetet kerüljük el, hogy a végén egyébként az óvodások is azért fizetnek 10 %-kal többet, hogy kijöjjön az egész, mert ha csak az iskolásoknak kellene többet fizetniük, az nem csak 10 % lenne. A gyermekétkeztetés egy évben közel 20.000.000 Ft-ba kerül, így a 10 %-os emelés nagyon nem esik jól. Mindez úgy, hogy azt sem tudtuk, miről van szó, közben pedig szerződő felek mi vagyunk. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, én kérdezek egyet: Volt-e központi előírás arra, hogy szülők mikor mehetnek be egy iskolai épületbe?

Fekete József: Mire irányul a kérdés?

Felső Róbert: Volt olyan szülő, aki sérelmezi azt, hogy ő nem mehet be az iskolába. Mondtam neki, hogy ez feltehetően központi előírás volt.

Fekete József: Azt gondolom, hogy tanítási időben nem nagyon szerencsés, ha a szülők bejárkálnak az iskolába, mert zavarhatják a tanítást. Más dolog az, amikor az iskola nyílt napot hirdet. Nem gondolom, hogy ezzel különösebb probléma lenne az iskolában.

Felső Róbert: Jó, csak volt egy felvetés, én megkérdeztem, a jegyzőkönyvben benne lesz, aki kérdezte, ő pedig majd elbírálja. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása?

Horváth Ferenc: Az egész napos oktatás "bejött"? Őszintén megmondom - és magamból indulok ki - nem szeretnék most diák lenni. Megbolondultam volna, ha nekem reggeltől estig az iskolában kellett volna lennem. Ez országos szinten valami szociális hálót bővít, vagy mi a jó ebben?

Fekete József: Higgye el, hogy a szülőknek egy jó része örül annak, hogy a gyermeke egész nap az iskolában van és ő nyugodtan lehet a munkahelyén.

Felső Róbert: Van-e valakinek kérdése, hozzászólása?

Bálint Márta: Itt van a kezemben egy karbantartási szerződés, amelyben benne van, hogy a KLIK Érsekcsanád Község Önkormányzata helyébe lépett 2013. január 1-től  és ebben egy szó sincs garanciális javításokról, sőt táblázatba van foglalva, hogy milyen javítások mennyibe kerülnek.

Felső Róbert: Az a szerződés egy alvállalkozóval lett megkötve és a karbantartásról szól. Használunk egy gázmotort és egyszer csak le kell cserélni az olajat. Ez nem garancia. A garanciát a Merkbaunak kell mondani és az alvállalkozó velük áll kapcsolatban. A pályázat kivitelezésére volt egy közbeszerzési eljárás, amely eljárás kezelte azt, hogy mit várunk el a kivitelezőtől, milyen indikátorokat kell teljesíteni és meddig kell helytállnia karbantartás szempontjából. Amennyiben kilyukad egy tartály, az szerintem garanciális munka, az olajcsere nem. Tehát a Merkbaunak kell szólni és ők fognak intézkedni az alvállalkozóval.

Fekete József: Mennyi időt vesz igénybe ez a folyamat?

Felső Róbert: Nem tudom.

Fekete József: Addig viszont folyik a víz, vagy nincs fűtés.

Felső Róbert: Erre nem tudok mit mondani, mert nem volt rá példa. Garanciát eddig még soha nem kellett kérni.

Fekete József: Nyilván nem az első néhány hónapban jelentkeznek ezek a hibák.

Felső Róbert: Normál viszonyok között ez sms-es rendszerben működött.

Bálint Márta: Nem tudom, hogy működik-e az sms rendszer, de itt van a kezemben egy másik e-mail is, amiben azt kéri az alvállalkozó, hogy "kénytelen vagyok kérni önöket, hogy lehetőleg olyan üzemmódot válasszanak a gázmotor működésére, ami nem eredményez többszöri indítást, valamint a terhelés változtatási üzemmódok helyett állandó terheléses üzemmódot kell biztosítani." Mi igyekszünk ezeket a kéréseket teljesíteni.

Felső Róbert: Hogy ti milyen leveleket kaptok a fűtésre azt én nem tudom, ahogy azt sem, hogy működik-e az sms rendszer. Amennyiben kapok egy értesítést, hogy nem működnek, akkor azt jelzem a kivitelezőnek. Ezért kell még mobil kártyát is fizetni a napköziben, az óvodában és a hivatalban is, hogy működjön az üzenetküldés.

Felső László: A gázmotor automata üzemmódon működik, ami azt jelenti, hogy számítógéppel tökéletesen tudják felügyelni, és ha bármi probléma van, ők bele tudnak nyúlni a rendszerbe. Legutóbb is, amikor megállt, ők ezt látták, beszéltem velük telefonon és tökéletesen tudták, hogy mi történik. Azóta huszonnégy órában megy a motor, ami látszik a számokon is.

Felső Róbert: A pályázat szempontjából két fél van. Az önkormányzat, aki megnyerte a pályázatot és a fővállalkozó. A fővállalkozó vállalta azt, hogy olyan rendszert csinál, amelyik hozza az indikátorokat. Amennyiben nem hozza és ezért előszedjük a fővállalkozót, aki azt mondja, hogy miért ment folyamatosan a gázmotor, és nem így terveztem a rendszert, akkor nagyon nehéz lesz azt megmagyarázni, hogy a beszállítója adott esetben kényelmi okok miatt azt mondta, hogy egyszerűbb, ha ez így megy.

Fekete József: Elnézést, de ez nem kényelmi okok miatt van.

Felső Róbert: Én most nem azon akarok lovagolni, hogy kényelmi vagy nem kényelmi. Azt gondolom, hogy döntése nem az alvállalkozónak van és nem az iskolaigazgatónak. Amennyiben probléma van, én elmegyek a fővállalkozóhoz, aki beszélje meg az alvállalkozójával, kapjak egy papírt arról, mert különben gond lesz. Amennyiben fizetni kell, mindenki hátra fog lépni.

Fekete József: Amennyiben pedig 4-5 napig nincs fűtés az iskolában, akkor engem fognak támadni.

Felső Róbert: Ezt én értem, de most szereztem tudomást olyan levélről, hogy az alvállalkozó mit mondott. Olyant egyébként, amit 4 éven keresztül nem mondott. Nem mondta a fővállalkozójának sem, hogy olyan szerkezetet hoz ide, aminek így kell működnie.

Veszteg Zsolt: A pályázat és a gázmotor nem ugyanaz. A gázmotor a pályázatnak csak egy alkatrésze. A kettőt nem szabad összetéveszteni. A fővállalkozó az egészre vállalt garanciát, aminek csak egy kis része a gázmotor. A gázmotornak egyébként a kezdetektől az a célja, hogy egy időszakon belül meghatározott üzemórát kell működnie ahhoz, hogy hozza azokat a számokat, amiket szeretnénk. Tehát lehetőség szerint egyhuzamban kellene működnie, azért is állították át automata üzemmódra. Az alvállalkozó helyesen kérte ezt, mivel ez a motor erre lett tervezve. Ezt nyilvánvalóan a Merkbau is tudja.

Felső Róbert: A közbeszerzési anyagot kell megnézni, hogy a fővállalkozó mit vállalt. Egyébként közvetlenül a fővállalkozó és a szerződő fél között kell az egyeztetéseknek történnie. Egy kicsit jobb információáramlással egyébként sokat tudnánk javítani a dolgokon. Köszönöm tankerület vezető úrnak, hogy részt vett az ülésen. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, tartunk egy rövid szünetet, azt követően folytatjuk a nyilvános ülést.

(Rövid szünet után folytatódott a nyilvános ülés, a képviselő-testület létszáma 6 fő.)

3/A. napirendi pont

Beszámoló  a legutóbbi rendes ülés óta eltelt időszak eseményeiről.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat kiegészíteni nem kívánom. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a jelentést elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

3/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Beszámoló a legutóbbi rendes ülés óta eltelt időszak eseményeiről

A képviselő-testület a legutóbbi rendes ülés óta eltelt időszak eseményeiről szóló beszámolót elfogadja.

Intézkedést nem igényel

3/B. napirendi pont

Jelentés a lejárt határidejű határozatokról.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat kiegészíteni nem kívánom. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a jelentést elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

4/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Jelentés a lejárt határidejű határozatokról

A képviselő-testület elfogadta a jelentést a lejárt határidejű határozatokról.

Intézkedést nem igényel.

3/C. napirendi pont

Jelentés a folyamatos határidejű határozatokról.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat kiegészíteni nem kívánom. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a jelentést elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

5/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Jelentés a folyamatos határidejű határozatokról

A képviselő-testület elfogadta a jelentést a folyamatos határidejű határozatokról.

Intézkedést nem igényel.

4. napirendi pont

Az önkormányzat és költségvetési szervei 2016. évi költségvetésének előkészítése.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert:Az előterjesztésben foglaltakat a Pénzügyi és Ügyrendi bizottság megtárgyalta. Szavaznunk erről még nem kell. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, térjünk át a következő napirendi pontra.

(Takácsné Kellner Mária képviselő megérkezett, a képviselő-testület létszáma 7 főre változott.)

5/A. napirendi pont

Az önkormányzati feladatellátás ügyrendjének módosítása.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Pénzügyi és Ügyrendi bizottság megtárgyalta és a következő határozatot javasolja elfogadni a képviselő-testületnek: A képviselő-testület az Önkormányzat Feladatellátás Szervezeti Kereteinek Ügyrendjét 2016. február 01-jei hatálybalépéssel jóváhagyja, egyidejűleg a 12/2013.(I.29.) Kt. számú határozatát hatályon kívül helyezi. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

6/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Az önkormányzati feladatellátás ügyrendjének módosítása

A képviselő-testület az Önkormányzat Feladatellátás Szervezeti Kereteinek Ügyrendjét 2016. február 01-jei hatálybalépéssel jóváhagyja, egyidejűleg a 12/2013.(I.29.) Kt. számú határozatát hatályon kívül helyezi.

Felelős: polgármester

Határidő: 2016. február 1.

5/B. napirendi pont

Ügyfélfogadási idő jóváhagyása.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Pénzügyi és Ügyrendi bizottság megtárgyalta és az előterjesztésben szereplő határozatot javasolja elfogadni a képviselő-testületnek. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

7/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Ügyfélfogadási idő jóváhagyása

A képviselő-testület Érsekcsanád Község Önkormányzatának Család- és Gyermekjóléti Szolgálata ügyfélfogadását az alábbiak szerint hagyja jóvá:

hétfő:            8-11   13-15

kedd:            8-12

szerda:          8-12

csütörtök:               13-16

péntek:         8-11

Felelős: polgármester

Határidő: folyamatos

6/A. napirendi pont

Beszámoló a 2015. évi segélykeret felhasználásáról.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Pénzügyi és Ügyrendi bizottság megtárgyalta. Határozatot nem kell hoznunk. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, térjünk át a következő napirendi pontra.

6/B. napirendi pont

A 2016. évi segélytervezet.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Pénzügyi és Ügyrendi bizottság megtárgyalta. Határozatot itt sem kell hoznunk. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, térjünk át a következő napirendi pontra.

6/C. napirendi pont

Szociális rendelet módosítása.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Pénzügyi és Ügyrendi bizottság megtárgyalta és az előterjesztésben szereplő rendelettervezetet javasolta elfogadni a képviselő-testületnek. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki az előterjesztésben szereplő rendelettervezetet elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül megalkotta Érsekcsanád Község Képviselő-testületének 1/2016. (I.26.) önkormányzati rendeletét a települési támogatásokról és ellátásokról szóló 4/2015. (II.26.) önkormányzati rendelet módosításáról.

 (A rendelet teljes szövege a jegyzőkönyv mellékletében.)

7. napirendi pont

Közbeszerzési szabályzat jóváhagyása.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Pénzügyi és Ügyrendi bizottság megtárgyalta és az előterjesztésben szereplő határozatot javasolja elfogadni a képviselő-testületnek. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

8/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Az önkormányzat Közbeszerzési Szabályzatának jóváhagyása

Érsekcsanád Község Képviselő-testülete 2016. február 01. napján történő hatálybalépéssel új közbeszerzési szabályzatot fogad el jelen határozat mellékleteként, egyidejűleg a 263/2012.(XI.15.) Kt. számú határozatát hatályon kívül helyezi.

Intézkedést nem igényel.

8. napirendi pont

SZMSZ módosítása.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Pénzügyi és Ügyrendi bizottság megtárgyalta és az előterjesztésben szereplő rendelettervezetet javasolta elfogadni a képviselő-testületnek. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki az előterjesztésben szereplő rendelettervezetet elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül megalkotta Érsekcsanád Község Képviselő-testületének 2/2016. (I.26.) önkormányzati rendeletét A Képviselő-testület Szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2015. (I.27.) önkormányzati rendelet módosításáról.

 (A rendelet teljes szövege a jegyzőkönyv mellékletében.)

9. napirendi pont

Tájékoztató cserepek értékesítéséről és a kifizetett járandóságokról.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Pénzügyi és Ügyrendi bizottság megtárgyalta, határozatot nem kell hoznunk. Egyben tájékoztatom a testületet, hogy a maradék cserepet egyben féláron fogom értékesíteni, mivel érkezett egy olyan vételi ajánlat, hogy így egyben elvinnék. Ha nem hagynak itt több ezer törött darabot, amit aztán nekünk kell konténerrel elszállíttatni, akkor a félár nagyjából ugyanannyi, mint a cserép egy része teljes áron, plusz egy-két konténer elszállítása, hozzáadva a saját munkaerőt. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, térjünk át a következő napirendi pontra.

10. napirendi pont

Beszámoló a 2015. évi adóbevételek alakulásáról.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Pénzügyi és Ügyrendi bizottság megtárgyalta, határozatot nem kell hoznunk. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, térjünk át a következő napirendi pontra.

11. napirendi pont

Beszámoló a 2015. évi fogászati ügyeletről.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Pénzügyi és Ügyrendi bizottság megtárgyalta és a következő határozatot javasolja elfogadni a képviselő-testületnek: Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete a 2015. évi fogászati ügyeleti beszámolót elfogadja. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

9/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

2015. évi fogászati ügyeletei beszámoló elfogadása

Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete a 2015. évi fogászati ügyeleti beszámolót elfogadja.

Intézkedést nem igényel

12. napirendi pont

Beszámoló a 2015. évi közművelődési munkaterv és kulturális program megvalósulásáról.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert:Az előterjesztésben foglaltakat a Közoktatási, Kulturális és sportbizottság megtárgyalta és a következő határozatot javasolja elfogadni a képviselő-testületnek: Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete az Érsekcsanád Község Önkormányzatának 2015. évi Közművelődési munkatervének és kulturális programjának megvalósulásáról szóló beszámolót elfogadja. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

10/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Érsekcsanád Község Önkormányzatának 2015. évi Közművelődési munkatervének és kulturális programjának megvalósulásáról szóló beszámoló elfogadása

Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete az Érsekcsanád Község Önkormányzatának 2015. évi Közművelődési munkatervének és kulturális programjának megvalósulásáról szóló beszámolót elfogadja.

Intézkedést nem igényel

13. napirendi pont

A 2016. évi közművelődési munkaterv és kulturális program jóváhagyása.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert:Az előterjesztésben foglaltakat a Közoktatási, Kulturális és Sportbizottság megtárgyalta és a következő határozatot javasolja elfogadni a képviselő-testületnek: Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete az Érsekcsanád Község Önkormányzatának 2016. évi Közművelődési munkatervét és kulturális programját elfogadja. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

11/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Érsekcsanád Község Önkormányzatának 2016. évi Közművelődési munkatervének és kulturális programjának elfogadása

Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete az Érsekcsanád Község Önkormányzatának 2016. évi Közművelődési munkatervét és kulturális programját elfogadja.

Felelős: polgármester

Határidő: folyamatos

14. napirendi pont

Beszámoló a könyvtár 2015. évi működéséről.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Közoktatási, Kulturális és Sportbizottság megtárgyalta és a következő határozatot javasolja elfogadni a képviselő-testületnek: Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete az érsekcsanádi Könyvtár, Információs és közösségi hely 2015. évről szóló beszámolóját elfogadja. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

12/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Az érsekcsanádi Könyvtár, Információs és Közösségi hely beszámolójának elfogadása

Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete az érsekcsanádi Könyvtár, Információs és közösségi hely 2015. évről szóló beszámolóját elfogadja.

Intézkedést nem igényel

15. napirendi pont

Sportpálya bérleti díj meghatározása.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Közoktatási, Kulturális és Sportbizottság megtárgyalta és az előterjesztésben szereplő határozatot javasolja elfogadni a képviselő-testületnek. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

13/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Bérleti díj meghatározása a Sportkör részére

1. Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete az Önkormányzat tulajdonát képező 726. hrsz-ú Sporttelep megnevezésű ingatlan használatáért 2016. február 01 – 2016.  június 30. közötti időszakra, 5 hónapra, 40 óra/hó használatának figyelembevételével, bruttó 4.000 Ft/óra díjat, havi bruttó 160.000 Ft összegű bérleti díjat állapít meg.

2. Abérleti díj az adott hónap 20. napjáig esedékes, amelyet az Egyesület átutalással fizet meg az Önkormányzat által kibocsátott számla alapján.

Felelős: polgármester

Határidő: folyamatos

16. napirendi pont

Az önkormányzat középhosszú távú fejlesztési koncepciójának és gazdasági programjának 2015. évi előrehaladása és felülvizsgálata.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Településfejlesztési bizottság megtárgyalta és a következő határozatot javasolja elfogadni a képviselő-testületnek: 1.) Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete az Érsekcsanád Község Önkormányzatának 3 ciklusra szóló (2010-2022.) középhosszú távú fejlesztési tervének előrehaladásáról szóló beszámolót elfogadja. 2.) A képviselő-testület a középhosszú távú fejlesztési tervet az előterjesztésben szereplő módosításokkal elfogadja. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

14/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Középhosszú távú (2010-2022.) fejlesztési terv felülvizsgálata

1.) Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete az Érsekcsanád Község Önkormányzatának 3 ciklusra szóló (2010-2022.) középhosszú távú fejlesztési tervének előrehaladásáról szóló beszámolót elfogadja.

2.) A képviselő-testület a középhosszú távú fejlesztési tervet az előterjesztésben szereplő módosításokkal elfogadja.

Felelős: polgármester

Határidő: folyamatos

Felső Róbert: A gazdasági programmal kapcsolatos előterjesztésben foglaltakat a Településfejlesztési bizottság megtárgyalta és a következő határozatot javasolja elfogadni a képviselő-testületnek: 1.) Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete az Érsekcsanád Község Önkormányzatának gazdasági programjáról szóló beszámolót elfogadja. 2.) A képviselő-testület a gazdasági programot az előterjesztésben szereplő módosításokkal elfogadja. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

15/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Érsekcsanád Község Önkormányzat Gazdasági Programjának (2014-2019.) felülvizsgálata

1.) Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete az Érsekcsanád Község Önkormányzatának gazdasági programjáról szóló beszámolót elfogadja.

2.) A képviselő-testület a gazdasági programot az előterjesztésben szereplő módosításokkal elfogadja.

Felelős: polgármester

Határidő: folyamatos

17. napirendi pont

Szabados Márk kérelme.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Településfejlesztési bizottság megtárgyalta és az előterjesztésben szereplő határozatot javasolja elfogadni a képviselő-testületnek. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

16/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Érsekcsanád 767 hrsz-ú ingatlan 768/5 hrsz-ú ingatlannal határos részének ingyenes átadása

1.)   Érsekcsanád Község Képviselő-testülete úgy határozott, hogy a tulajdonát képező Érsekcsanád 767 hrsz-ú ingatlanának a 768/5 hrsz-ú ingatlannal határos részét térítésmentesen átadja Szabados Márk (Érsekcsanád, Dózsa Gy. út 38.) részére, amennyiben a kérelmező mellékeli kérelméhez a telekhatár-rendezésről készült változási vázrajzot.

2.)   Az átadás során felmerülő költségeket Szabados Márk (Érsekcsanád, Dózsa Gy. út 38.) viseli.

3.)   A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az ingatlanrész átadásáról szóló nyilatkozatok, megállapodások aláírására.

4.)   A képviselő-testület megbízza a jegyzőt, hogy az átadás-átvételt követően jelen üggyel összefüggésben készítse elő az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló rendeletének módosítását.

5.)   A határozatról Szabados Márk értesítendő.

Felelős: polgármester, jegyző

Határidő: folyamatos

18. napirendi pont

Az Akácos utca és összekötő szakaszainak engedélyeztetése és a csapadékvíz elvezetési rendszer felújítása, bővítése.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Településfejlesztési bizottság megtárgyalta és a következő határozatot javasolja elfogadni a képviselő-testületnek: 1.) Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete megbízza a polgármestert, hogy az Akácos utca és összekötő szakaszain - a Deák Ferenc utca kivételével - tervezett út terveinek engedélyeztetési eljárását indítsa el. 2.) A képviselő-testület az engedélyezési eljárás megindításával kapcsolatos költségeket vállalja, azokat az önkormányzat 2016. évi költségvetésében tervezni kell. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

17/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Akácos utca és összekötő szakaszain tervezett út terveinek engedélyeztetési eljárás megindítása

1.) Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete megbízza a polgármestert, hogy az Akácos utca és összekötő szakaszain - a Deák Ferenc utca kivételével - tervezett út terveinek engedélyeztetési eljárását indítsa el.

2.) A képviselő-testület az engedélyezési eljárás megindításával kapcsolatos költségeket vállalja, azokat az önkormányzat 2016. évi költségvetésében tervezni kell.

Felelős: polgármester

Határidő: 8 nap

19. napirendi pont

Felszólítás Duna-parti ingatlannal kapcsolatban.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Az előterjesztésben foglaltakat a Településfejlesztési bizottság megtárgyalta és a következő határozatot javasolja elfogadni a képviselő-testületnek: 1.) Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete megbízza a polgármestert, hogy az Önkormányzat saját tulajdonában lévő 0154 hrsz-ú, Duna-parti, erdő megnevezésű, 5437 m2 területű ingatlannal (erdővel) szomszédos 0124/5 hrsz-ú ingatlanon lévő Illés Adrienn (6500 Baja, Széchenyi utca 28/A.) nyaralótulajdonost szólítsa fel arra, hogy a 0154 hrsz-ú területen a korábbi években általa épített melléképületet és csónakleeresztőt, valamint a ráépített kerítést bontsa le. 2.) A képviselő-testület megbízza a polgármestert, hogy amennyiben az 1.) pontban foglaltak alapján készült felszólításnak a nyaralótulajdonos nem tesz eleget, intézkedjen a jogellenes építmények lebontásáról. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

18/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Felszólítás Duna-parti ingatlannal kapcsolatban

1.) Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testülete megbízza a polgármestert, hogy az Önkormányzat saját tulajdonában lévő 0154 hrsz-ú, Duna-parti, erdő megnevezésű, 5437 m2 területű ingatlannal (erdővel) szomszédos 0124/5 hrsz-ú ingatlanon lévő Illés Adrienn (6500 Baja, Széchenyi utca 28/A.) nyaralótulajdonost szólítsa fel arra, hogy a 0154 hrsz-ú területen a korábbi években általa épített melléképületet és csónakleeresztőt, valamint a ráépített kerítést bontsa le.

2.) A képviselő-testület megbízza a polgármestert, hogy amennyiben az 1.) pontban foglaltak alapján készült felszólításnak a nyaralótulajdonos nem tesz eleget, intézkedjen a jogellenes építmények lebontásáról.

Felelős: polgármester

Határidő: 15 nap

20. napirendi pont

Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat irodáinak takarítása.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: A Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálatra van egy finanszírozás, amit fel kell használni. A szolgálat épületébe a polgármesteri hivatal takarítónője jár takarítani, de az ő bérét nem tudjuk elszámolni arra, hogy a családsegítőre jutó támogatás ki legyen használva. 3.000.000 Ft-ot kapunk egyébként erre a célra, amelynek egy jelentős része a dologi kiadásokra megy. Az előterjesztésben szereplő megállapodás arról szól, hogy a takarítási munkákat az önkormányzat a polgármesteri hivatal dolgozójával láttatja el. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, a határozati javaslat: A képviselő-testület jóváhagyja az előterjesztésben bemutatott - a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat irodáinak takarítására vonatkozó - megállapodást. Aki a határozati javaslattal egyetért, kézfelemeléssel jelezze!

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

19/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat irodáinak takarítása

A képviselő-testület jóváhagyja az előterjesztésben bemutatott - a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat irodáinak takarítására vonatkozó - megállapodást.

Felelős: polgármester

Határidő: azonnal

21. napirendi pont

Műhely és mosdó szigetelésére előirányzat biztosítása.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

Felső Róbert: Amikor a faház szigetelése történt, maradt olyan szigetelőanyag, ami nem lett teljes egészében felhasználva. Annak érdekében, hogy a megmaradt szigetelőanyagot ne kelljen visszaszállítani, azt gondoltuk, hogy abból a műhely és a mellette lévő mosdó feletti szigetelést meg lehetne oldani. Az anyag még nem lett kiszámlázva, ezért erre kellene forrást biztosítanunk. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, a határozati javaslat: A képviselő-testület úgy határozott, hogy a műhely  épületének karbantartására 60.000 Ft kiadási előirányzatot biztosít, melyet az önkormányzat 2016. évi költségvetésében tervezni kell.

A képviselő-testület 7 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

20/2016. (I.25.) Kt. sz. határozat

Műhely épületének karbantartása

A képviselő-testület úgy határozott, hogy a műhely  épületének karbantartására 60.000 Ft kiadási előirányzatot biztosít, melyet az önkormányzat 2016. évi költségvetésében tervezni kell.

Felelős: polgármester

Határidő: folyamatos

22. napirendi pont

Egyebek

Felső Róbert: A katasztrófavédelem nagy nehezen megengedte használni a Művelődési Házban a kéményt, amihez kellett vennünk egy új gázkazánt.

A Nemzeti Adó-és Vámhivataltól érkezett egy tájékoztató a magánfőzés szabályainak változásairól. Létre kellett hoznunk egy jövedéki adó alszámlát, amire a befizetések történnek.

Juhász Péter: Párlat adójegyet az kaphat, aki nálunk bejelentette, hogy főzőberendezése van. Az ezzel kapcsolatos hatáskörök átkerültek hozzánk a NAV-tól.

(Felső Róbert polgármester úr a továbbiakban tájékoztatást adott az egészségügyi szolgáltatásra (védőnői ellátás és védőnői méhnyakszűrés) jogosító működési engedélyről, a 2016. évben érvényes munkabérek, illetmények, szociális ellátások stb összegének alakulásáról, az 51. sz. főút burkolat megerősítési munkáiról, valamint a 2016. évben benyújtandó pályázati  lehetőségekről.)

Felső Róbert: Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, köszönöm a munkát, az ülést bezárom.  

kmf.

        Felső Róbert                                                                                       

Share